Beč, 09. lipnja 2017.

Koncert trija Bainac-Nikolić-Drmač i predavanje o hrvatskim tragovima u osmom bečkom kotaru oduševili bečku publiku

Dvije manifestacije u sklopu Godine kulture Hrvatska-Austrija obilježile su kraj drugog lipanjskog tjedna: u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Beču održan je u četvrtak, 8.6. koncert trija u sastavu Josipa Bainac (sopran), Andrea Nikolić (violina) i Marin Drmač (klavir), dok je je petak, 9.6. u suradnji s Maticom hrvatskom iz Beča održano predavanje-vođenje „Hrvatski tragovi u osmom bečkom kotaru“ Ane Stojević.

Koncert trija Bainac-Nikolić-Drmač je ostvaren u suradnji Veleposlanstva RH u Beču i udruge Riječ-boja-zvuk iz Beča. Koncert je započet dvama odlomcima iz opere Nikola Šubić Zrinski (recitativ i arija Jelene „On ode... Gdje na tvrdu Stancu-brdu“ i recitativ i arija „O Bože gdje sam... Cvate ruža rumena“) i „Uspavankom“ Bruna Bjelinskog u izvedbi sopranistice Bainac i pijanista Drmača. Drugi dio koncerta je bio rezerviran za  Violinsku sonatu br. 4 u a-molu, opus 23. Ludwiga van Beethovena u izvedbi violinistice Nikolić i Marina Drmača, dok je na kraju koncerta sopranistica Bainac izvela tri pjesme hrvatskih skladatelja: „Lađa u noći“ Josipa Hatzea, „U lovu je mjesec na sunce“ Dore Pejačević i  „Lastavicam“  Ivana Zajca. Trio je kao dodatak izveo dvije međimurske pjesme u svojoj obradi – „Ljubav se ne trži“ i „Dej mi Bože“.

Svo troje studenata živi i školuje se u Beču – Marin Drmač je započeo očiti klavir s devet godina, a s dvanaest godina se počeo školovati i kao jazz glazbenik. Danas je student klavira na Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost u Beču. Josipa Bainac rođena je u Vinkovcima a studij pjevanja je završila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studentica je  magistarskog studija Lied-Oratorium na Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost u Beču, a do sada je nastupala diljem Europe. Andrea Nikolić počela je učiti violinu sa sedam godina u Glazbenoj školi Varaždin. Nakon studija violine na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji školovanje je nastavila u Grazu i Beču te redovito održava koncerte u Austriji i inozemstvu. Koncertu je prisustvovala brojna publika, od kojih mnogo studijskih kolega mladih hrvatskih glazbenika, koji su ovom prilikom prvi put čuli djela hrvatskih skladatelja koja su bila na programu.

Cilj predavanja „Hrvatski tragovi u osmom bečkom kotaru“ Ane Stojević bio je predstaviti hrvatske tragove u najmanjem bečkom kotaru Josefstadtu. Budući da je kotar usko povezan uz kazalište, književnost, glazbu i likovne umjetnosti grada, upravo se u Josefstadtu mogu pronaći tragovi adresa i mjesta okupljanja hrvatskih umjetnika i studenata. Stojević je u sklopu predavanja-vođenja ukazala na kuću u kojoj je živio August Šenoa, veliki hrvatski romanopisac 19. stoljeća, te kuću u kojoj je živio u inozemstvu najizvođeniji hrvatski dramatičar na prijelazu stoljeća Milan Begović. U Josefstadtu ili Josipovu, kako se kotar naziva u starijim hrvatskim izvorima, nalaze se brojne kavane i gostionice gdje su se okupljali hrvatski intelektualci, a u kotarskom muzeju se nalazi i klavir Franza von Suppéa, austrijskog skladatelja rođenog u Dalmaciji. Poseban dio vođenja predstavljala je glazbena točka u kojoj je Josip Čenić iz glazbenog sastava „Dubrovački kavaljeri“ pred Šenoinom kućom izveo pjesnu „Oj ti dušo moje duše“, čije je stihove napisao upravo Šenoa.